maandag, juni 14, 2004

Temptation Island

TV stond nog aan en Temptation Island begon net, blijf je toch even hangen om te kijken. Grotendeels om leedsvermaak en om te zien hoe en wanneer het fout gaat (want het gaat altijd wel enigszins fout) en ook een beetje uit medelijden. Het is toch vreemd dat mensen kunnen genieten van de pijn van een ander, maar toch is het zo. Temptation Island is zo'n voorbeeld, maar ook in Candid Camera bv, zijn de filmpjes waar iemand zich zeer doet het populairst. Het was pas de tweede aflevering van T.I. en nu al had er iemand twijfels over zijn relatie. Het was notaben de persoon die gaat trouwen en waarvoor alles geloof ik al geregeld is. Hoe zwak sta je dan in je schoenen en hoe kun je dan ooit nog serieus een relatie aangaan? Nu moet ik toegeven dat het mannelijke geslacht over het algemeen zwakker is in dit soort situaties dan het vrouwelijke. Waar dat aan ligt? Geen idee, het excuus dat wij alleen maar met ons geslachtsdeel denken vind ik overdreven; het mag dan wel een eigen wil hebben, maar denken is iets teveel gevraagd volgens mij. Misschien zit het in onze genen en zijn wij altijd op zoek naar iets beters of willen bij altijd de bevestiging hebben dat we kunnen krijgen wat we willen. Een uitspraak die mij altijd bij zal blijven daarbij is: "Women have to live with the fact that their men will always compare them with models. Men will always be disappointed as their women will never be models". Misschien is dat het wel en als je dan op een tropisch eiland wordt losgelaten met vrouwen die daar speciaal zijn om je te versieren. Tsja, dan kan de verleiding wel heel erg groot en makkelijk worden. Ik zou dus zelf ook nooit aan die show mee willen doen. Ten eerste omdat ik het niet zou kunnen verdragen om gemanipuleerd te worden door de beelden die de show je laat zien. Ten tweede de constant aanwezige gedachte dat er nu mannen achter jouw vriendin aan zitten en dat er dus dingen kunnen gebeuren. En ten derde wil ik niet weten (en misschien "en public" te kijk worden gezet) of ik mij wel zou kunnen handhaven onder zulke omstandigheden. Ik wil niet weten of ik de verleiding zou kunnen weerstaan, want als ik dat niet kan, hoe kan ik dan in hemelsnaam nog fatsoenlijk een relatie ingaan? En daarbij ben ik dan in heel Nederland en Belgiƫ bekend als iemand die de verleiding niet kan weerstaan. En dat zie ik liever ook niet gebeuren. Een van de vorige deelnemers (het koppel eigenlijk) kwam uit Groningen en heel toevallig kwam ik er achter dat hij in de Drie werkt. Zat daar aan de bar en had eerst helemala niet door dat imk hem van het programma kende. Totdat twe meiden aan de bar opeens vroegen hoe het nu met zijn ex ging en of ie nu samen was met de single van het eiland. Een week later zag ik op TV hoe het er nu voorstond: hij was alleen. Dat wil ik dus zeker voorkomen. Iemand anders graag: ik kijk wel...

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog