zaterdag, juni 05, 2004

Salsa

Het begon als een mooie avond in juni: een knappe vriendin komt op bezoek, er wordt gekookt, er staat een dansvoorstelling op het programma en daarna nog een wijntje bij mij thuis. Tot zo ver de ingrediƫnten voor een mooie avond; nu het resultaat. Voor de verandering ga ik eens fatsoenlijk koken en (al zeg ik het zelf) het resultaat mocht er wezen: varkenshaas in een saus van verse koriander, spaanse peper, mexicaanse kruiden, sinasappel en ui. Daarbij bourgondische krieltjes en als desert baklava met griekse yoghurt. Ik heb mijzelf overtroffen; dat komt ook doordat ik eigenlijk zelden kook, behalve de standaard pasta's. De dansvoorstelling was wel prima, hoewel ik moet toegeven dat mijn smaak toch wat conservatiever is. Bij de voorstelling troffen we een vriendin van mijn vriendin (die dus niet "mijn" vriendin is) en die ging na afloop ook nog even mee, bij mij een wijntje drinken. Nu kennen deze dames elkaar van de wekelijkse salsa-danslessen en hadden daarover nog veel te vertellen (beter: niks anders). Vanaf het moment dat de voorstelling afgelopen was tot ze hier bij mij weggingen is het onderwerp alleen salsa geweest, met een klein uitstapje naar "het daten van een man die getrouwd is". Ok, ik geef toe dat het niet allemaal puur salsa was, maar in ieder geval "salsa-related": welke pasjes ze doen, wie er in de groep zitten, wie met wie gaat, wie er wel aardig is en wie niet, bij welke club je moet zitten, en meer van dat soort vrouwenpraat. Nu moet ik ook toegeven dat ik salsa niet iets voor ons Nederlanders vind, want wij zijn gewoon te houterig daarvoor. Het is meer iets voor Cubanen en Brazilianen, die het draaien met de heupen als baby's met de paplepel binnengegoten krijgen. Wij moeten ons maar gewoon met klassiek stijldansen bezig houden, dat kunnen we tenminste nog: beetje op een strijkplank lijken. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik afgelopen januari in Amsterdam nog wel een poging heb gewaagd, maar dit ook meer omdat ik door een dame de dansvloer opgesleurd werd en ik eigenlijk toch wel erg veel lol had, maar dit terzijde. Toen vanavond bleek dat ook de droge witte wijn geen invloed had op het gespreksonderwerp van de dames zakte de moet mij in de schoenen. Ik wil best luisteren en mij mengen in een gesprek, maar niet als ik de mensen niet ken, niet kan dansen en totaal geen verstand van het onderwerp heb. De deceptie die niet verwacht was na een vlekkeloze start van de avond kwam snel dichterbij. Totdat de dames op het lumineuze idee kwamen om zelf maar te gaan dansen en het even voor te doen. Natuurlijk was mijn mp3-verzameling van bijna 7000 nummers en mijn redelijk voorziene CD-collectie niet naar behoren, daar ik geen echte salsanummers had/heb. Er werd dus geimproviseerd op wat wel voor handen was en toen werd de avond opeens een stuk interessanter. Twee bevallige dames die op 2 meter van mijn ruime bed, wulpse danspasjes aan het maken waren... Dat ik nu hier zit dit te typen, maakt wel duidelijk dat het weer een eenzame nacht wordt.

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog