dinsdag, april 05, 2005

Het zoveelste weekend

Afgelopen weekend een druk programma: zaterdag eerst werken. Een simpel ritje van Groningen naar Schiphol om wat koeriers van het Groninger Museum terug te brengen naar hun vliegtuig richting Moskou. Op de terugweg even langs mijn opa in Edam gereden die je op zijn leeftijd niet te vaak kunt bezoeken (dus wel...). Daar gegeten, de afwas gedaan en weer richting Grun. Bij Drachten nog even bij de Graspiepers wezen kijken (en de nodige sanitaire stop), maar helaas was er op dat moment geen vermakelijke wedstrijd en alle andere teams waar ik enige binding mee heb, speelden te ver van mijn route (niet mijn auto en benzine... ;). 's Avonds eigenlijk niet veel gedaan: op de bank gezeten en TV gekeken. Ik schijn geen vrienden te hebben die eens opbellen om te gaan stappen of wat te komen drinken. Ik ben eenzaam, ik geef het toe... (had trouwens ook geen geld: heb nu (maandag) nog geen stufie...).
Zondagochtend kwam Jeroen eerst langs mij en smeerde een broodje, daarna bij GCHC wezen kijken waar het 2e elftal speelde. Het was een belabberde eerste helft. Toen wij in de rust vertrokken stonden ze 3-0 achter (eindstand 6-4, dus de 2e helft hebben ze gewonnen, maar helaas telt dat niet.) Daarna door naar Winschoten waar ik Dames 1 tegen het zoveelste van GCHC moest fluiten. Het was warm en weinig inspirerend. Daarna zelf spelen tegen "Angstgegener" Dash. In september hadden ze daar met moeite (ik zat nog in Albaniƫ) met 1-1 tegen gespeeld, maar liepen we ze gewoon omver en wonnen we met 5-1. Wonderschone doelpunten van Mark en Paul. Ik had 1 kans, maar verprutste die (hoewel de keep ook op de bal lag... :). Daarna meteen door naar mijn ouders, want Joao was jarig. Mijn kleine grote broertje werd 19 en dat moest gevierd worden. Hij kookte dus en Angolezen eten geen aardappels. Er stond dus een immense pan met rijst, halve kippen, karbonades en bruine bonnen op tafel en het was schranzen geslagen. Nu heb ik een aversie voor alles met vleugels en botten, dus de bruine bonen met rijst smaakten heerlijk. (hoewel de rest ook erg lekker geweest scheen te zijn)
Nu wilde Joao graag nieuwe/extra halters om zijn toch al redelijk grote lichaam nog wat verder op te pompen. Sinds hij bij de Mac werkt en geld verdient gaat hij weer naar de sportschool en traint ie zich een ongeluk. Vorig jaar heb ik hem een set halters van 20kg gegeven. Ik heb mij daar een breuk aan getild en mijn moeder kan ze niet eens optillen. Hij wilde graag nu nog gewichten van 20kg erbij, zodat het halters van 40kg zijn. Ik heb 'm maar een Irisbon gegeven...

2 Comments:

At 05 april, 2005 02:31, Anonymous Anoniem said...

Ik weet hoe die Angolezen koken, dat is veel, HEEL veel vlees en het liefst drie keer per dag :D

 
At 05 april, 2005 14:05, Blogger Eisenreich said...

Klopt. Die gozer gaat 's ochtends vroeg al aan de sardientjes en karbonades... En de hoeveelheid powershakes die hij drinkt....

 

Een reactie posten

<< Home

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog