woensdag, maart 30, 2005

Ik snap niets van Wielrennen

Vanavond na mijn training bij Dash kwam Arnoud nog even een anijsmelk drinken (bij gebrek aan voorraad had ik alleen dit nog in huis... :)). Na het kijken van het voetbal kwam er bij Studio Sport nog voorbij dat de Ronde van Vlaanderen zondag is. Om te stangen zei ik toen dat ik zondag ook moest spelen en dat ie vast wel even kwam kijken omdat het een belangrijke wedstrijd is. Dat gaat helaas niet want de Ronde is een speciale klassieker die je niet kunt missen, net zoals Parijs-Roubaix. Op mijn verweer dat je dat dan toch op kon nemen, werd kortaf gereageerd dat dat niet kon, want het was speciaal.
Ik bedoel: als je daar staat te kijken (dus niet via de TV), dan sta je 4 uur in de kou om een fatsoenlijk plekje te bemachtigen of zelfs nog vroeger, na lang wachten komt dan (als je geluk hebt) eerst een immense reclame-karavaan voorbij, dan eens 1 of 2 renners, een klein groep er achteraan en dan nog eens een peloton met de ploegauto's. Alles voorbij binnen 4 minuten, wat is daar nu aan... Arnoud moest toen opeens dringend naar huis. Ik snap niks van wielrennen...

1 Comments:

At 01 april, 2005 16:47, Anonymous Anoniem said...

Ik las net een interview met de DS van Navigators en die gaf wel een mooi antwoord, dat ook betrekking had op jou 'ik snap niets van wielrennen'

CN: So you are clearly passionate about the sport...

EB: Yeah, it is a beautiful sport. At the risk of sounding hokey, I think there is a lot of... there is a philosophical side to the sport. I think you learn a lot about people, what they are made of, watching them in sport and in cycling in particular. There is so much drama. Your emotions and your intellect and your will power are all tested every time you go out there. You learn a lot about people and about life, watching how athletes respond and behave in different situations.

So that is part of the allure, but the game itself is beautiful too. It is constantly evolving. It is hard to put a finger on what draws me to it, but I just think it is a beautiful sport. A beautiful game. It is fun to watch.

Arnoud

 

Een reactie posten

<< Home

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog