maandag, juli 05, 2004

Mona

Lieve lezer,

Uit je probleem blijkt wel dat je zit met iets dieps, iets dat erg moeilijk te verhelpen is. Ik zal daarom mijn uitereste best doen om dit probleem met je op te lossen. Het klinkt wel allemaal een beetje incestueus, maar ik neem aan dat je weet wat je doet. Allereerst moet je bij jezelf nagaan hoeveel je ervoor over hebt om dit probleem op te lossen. Ga je tot de limiet of niet? Als je daar achter bent dan kun je de volgende stap zetten. Die eigenlijk meer voor de hand ligt dan het lijkt. Het mag dan zo zijn dat je nicht een grote flapuit is, maar de waarheid is meestel het meest verbloemend en onschuldig. Je zegt gewoon dat jullie hadden afgesproken eens in Groningen wat te gaan drinken, maar dat je door de drukte na afloop/op het einde vergeten bent gegevens uit te wisselen.
Heel onschuldig en aannemelijk. Mijn tip is dan ook dat je het gewoon zo speelt. Dit is namelijk het makkelijkst te verklaren, het dichst bij de waarheid en daardoor ook het simpelst eventueel uit te leggen. Je moet bij een leugentje altijd het dichst bij de waarheid blijven, want dan kun je jezelf ook beter inleven. Zo ook het telefoontje naar Susanna, aangezien je daar vast ook nog geen ideeen over zult hebben. Zeg gewoon dat jullie het hebben gehad over een drankje in de stad en dat je daarom belt (geloof me, als je het overtuigend brengt, zal ze alleen twijfelen aan haar geheugen en niet aan de waarheid). Doortastendheid is hier het sleutelwoord!
Aan een faxnummer zul je waarschijnlijk weinig hebben, maar mocht je die krijgen dan ben ik altijd bereid om als mediator op te treden. Zoals een groot staatsman eens gezegd heeft: elk nadeel heeft zijn voordeel. Zwolle en Nijeveen (of all places...) zijn niet het einde van de wereld en misschien wel eens leuk als dagje uit. Kun je meteen om een gids vragen. Goed, ik hoop dat het nu wat duidelijker voor je is en dat de roze mist om je hoofd is verdwenen (tralalalala). Stel dit gewoon op als je plan-de-campagne en ga tot actie over. De beste verdediging is de aanval, dus doe je best. De wereld staat achter je en gelooft in je. Omnius plures victor!

Liefs, Mona

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog