donderdag, juni 24, 2004

Drukte

Mijn vertrek staat voor de deur en ik zit nog midden in de tentamens. Vertrek dinsdag, maar heb maandagmiddag nog een tentamen: niet het gelukkigste tijdstip, maar goed. Probleem is dat ik het nog ontzettend druk heb met vanalles en nog wat. Morgen komt mijn broertje nog even langs en moet ik hem even helpen met Engels, moet nog een fatsoenlijke broek en oranje polo kopen voor mijn vertrek, morgenavond richting mijn ouders en de laatste training afwerken. Zaterdagochtend mijn schitterende blonde lokken laten afknippen tot een meer presentabelere coup en langs de opticien voor een periodieke controle, daarna naar Delfzijl om te praten over een trainerspositie die ze daar vrijhebben en mij aanbieden, nog 2 auto's wassen en 's avonds voetbal kijken. Zondag naar de verjaardag van mijn oma die 93 wordt en dan als de donder terug naar Groningen en pakken. Maandag tentamen en als het goed is 's avonds nog een goodbye-etentje met vrienden. Dinsdagochtend met de eerste trein naar Schiphol omdat ik voor 9 uur moet inchecken... Al met al een redelijk vol schema waar maar weinig speling meer inzit. Maar waar het eigenlijk omdraait is mijn mailbox: op het ogenblik zit die zo vol dat ik de hoeveelheid mailtjes die ik op een dag niet eens weg kan werken.
Ik ben erg geinteresseert in zogenaamde "Security Issues" op internationaal niveau en verdiep mij de laatste tijd dan ook in het fenomeen "Private Military Companies" (PMCs), huurlingen voor wie een basale term wil gebruiken, die trouwens niet van toepassing is! Daarom heb ik mij op een internationale email-list laten zetten waar bedrijven, journalisten, "huurlingen", organisaties en meer opzitten. De hoeveelheid e-mail die ik nu per dag te verwerken krijg is ongelooflijk: het gaat hier toch al gauw om een e-mail of 40 per dag die (in het Engels) ook niet de kortste zijn. Het is fascinerende materie en uiterst bruikbaar voor een (eventuele) scriptie, maar het kost echt uren om alles goed door te lezen en te begrijpen. Ik print de helft maar uit en neem het mee en dat terwijl ik nog geen overgewicht heb... :(

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog