donderdag, juli 01, 2004

Albanië 1

Ja, ik ben het, alive and kicking! Na dinsdagochtend al om 4.15 opgestaan te zijn, de trein naar Schiphol genomen te hebben, me ingecheckt en 300Euro aan overgewicht betaald te hebben en naar Boedapest vertrokken ben, was alles prima. Het moment van onzetting kwam toen ik in het vliegtuig naar Tirana zat en naast mij een bagagewagen zag staan met mijn spullen erop. Nu is dat niet heel vreemd, maar wel als het vliegtuig langzaam begint te rijden en je na 5min in de lucht zit. Concreet: mijn bagage bleef achter in Boedapest en kon ik pas de volgende dag ophalen. Nu Albanië, de eerste schok kwam meteen uit het vliegtuig: de ongelooflijke hitte. Het was meer dan 30graden en daar was ik niet heel erg op voorbereid... Ik werd opgewacht door de plaatsvervangende Ambassadeur (hierna CdP) en die reed mij (met chauffeur natuurlijk: weet ik ook eens hoe dat voelt) eerst naar de ambassade. Daar een korte rondleiding gekregen en toen door naar mijn appartementje. Ik had veel verwacht, maar toen er in de auto opeens gesproken werd over 400Euro huur, werd ik een beetje bang. Ik heb dus een appartementje in het centrum van de stad aan een leuke winkelstraat, op de 10e verdieping. Ik heb 2 slaapkamers, een woonkamer, 2 terrasjes en 2 badkamers! Bovendien is op de 11e verdieping het dakterras waarvan 50m2 van mij is! Geweldig, maar daar betaal je dan ook wel voor... 's Avonds nog even met een local wat gedronken en toen vroeg naar bed.

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog