donderdag, juni 24, 2004

Parkeerboetes

Naar aanleiding van een artikel in het NRC over een net verschenen boek over excuses om een parkeerbon te ontlopen, wil ik jullie een selectie daarvan niet onthouden.

"Wir bitten um Erlass des Bussgeldes. Wirden Sie diesem Einspruch nicht stattgeben, werden wir nicht wieder in Holland Urlaub machen" (wat denken ze wel niet...)
"Bij deze dien ik een aanklacht in tegen de verbalisant en verzoek om schadevergoeding van de gemaakte kosten aan immateriele schade (stijgen van bloeddruk)" (geef m weinig kans, maar mijn kennis van de wet is beperkt...)
"Naar aanleiding van bekeuring van parkeermeter nr 2588 dien ik een bezwaarschrift in waar ik het niet mee eens ben" (opzich goed voor nog een bekeuring voor domheid)
"Op de Voorstreek, waar laden en lossen is toegestaan, was ik bezig met het laden en lossen van mijn vrouw" (willen we daar de details van weten?)
"Moet de gemeente Leeuwarden het geld voor het failliete Cambuur op deze manier terugverdienen? Sorry, daar doe ik niet aan mee" (duidelijk zaak)

Naar: Dirk Kamminga, "Verrek een Bon!"

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog