maandag, november 28, 2005

G4 selectie

Afgelopen zaterdag was de G4 selectie. Totaal onvoorbereid eigenlijk richting het zuiden vertrokken en vrijdagnacht bij Afke in Zoetermeer geslapen (een oude vriendin van een vakantie in Oslo). Zaterdagochtend mij in Bergschenhoek gemeld alwaar ik het magische nummer 162 kreeg. Er waren 200 kandidaten geselecteerd voor deze dag, maar uiteindelijk kwamen er maar 98 opdagen. Grotendeels waarschijnlijk door het slechte weer.
De kandidaten werden opgedeeld in groepen van 10 (alwaar mogelijk) en met deze groepen moesten de verschillende opdrachten gedaan worden. Ik zat in groep 16 en wij deden alle opdrachten samen met groep 15 (in totaal 11 man en 2 vrouw). Het was gezellig, we hadden veel lol en er zaten goede kandidaten tussen. Hoewel de deelnemers wel verschilden qua niveau (van echte cracks dieadventure races lopen, tot een wandelaar), was er niet echt iemand die heel erg uit de groep viel.
In totaal waren er 8 opdrachten, 4 voor en 4 na de lunch. Onze groep begon met wandklimmen, daarna bandenwisselen, navigeren, mountainbiken, lunch, kayakken, veldloop, obstakelparcours en als laatste brugbouwen. Het klimmen ging prima (haalde tenminste de top van degenen die mijn route hadden gekozen) en bij het navigeren per kompas verbaasde ik de Marshalls door binnen 15minuten terug te komen met alle punten, en als 1-na laatste gestart te zijn. Gewoon lekker rennen, door de plassen springen en goed kijken. Het lopen en kayakken was middenmoot. Lopen is niet mijn favoriete bezigheid en het was een modderpoel niet te geloven. Kayakken, naja, daar hebben we het niet over: koude vingers tot en met en een partner die alleen maar afremde. Wielwisselen deden we als team slecht. We wilden 3 wielen tegelijk wisselen, maar dat ging natuurlijk niet. Bij het brugbouwen kregen we complimenten over de opzet, snelheid en constructie. Niet dat ik daar een hadnje in heb gehad, ik heb alleen lopen sjouwen en vasthouden: van touwen knopen en constructies heb ik geen verstand. Mountainbiken ging aardig, todat ik achter iemand zat en alle modder van zijn achterband over me heen kreeg. Niet erg, maar wel als het achter mijn lenzen gaat zitten en het je ogen uitbrandt... Na 1 ronde dus afstappen, lenzen schoonmaken en weer doorgaan. Toen lag ik al een ronde achter, dus was dat een gelopen zaak. Obstakelbaan was een ramp. Over het water met 2 evenwijdige touwen ging, over een touwwand klimmen ook, maar het tijgeren door de modder (zoals je ze altijd in films ziet doen) was een verschrikking. Met enthousiasme en snelheid dook ik de modder in en kreeg me toch een golf modder in mijn ogen. Einde oefening en weer naar de kraan voor schone lenzen. Gewoon mijn eigen schuld: ik had gewoon een skibril of zonnebril mee moeten nemen, maar die was ik vergeten/niet aangedacht, dus ik heb het gewoon zelf verprutst.
Ik was dus niet door naar de 2e ronde op zondag en kon 's avonds weer 3 uur naar huis rijden. Niet dat ik er spijt van heb, want het was een geweldige dag. Erg gezellig, veel gedaan en meer gedaan dan ik zelf dacht waar ik toe in staat was, prima organisatie met een overvloed aan eten, Sultana's, powerdrinks, koffie en thee, hutspot en stamppot en een gratis paar t-shirts.
Ik ben in mijn hele leven nog nooit zo vies geworden. De hele dag op gympen gelopen die nu nog buiten de deur vies liggen te zijn, 2 paar sokken weggegooid, 3 t-shirts smerig en 2 trainingsbroeken ultra smerig. Bij het wielverwisselen lag er al een flinke plas water bij 1 van de wielen, dus ik bouten losdraaien en al mijn voeten kletsnat, bij het navigeren dwars door alles heen, bij het mountainbiken alle modder van voren en achter over je heen, stormbaan door de modder tijgeren en bij het sjouwen modderige palen beetpakken. Geweldig. Mijn wasmachine draait nu voor de 3x keer, na 2x was het nog niet schoon: maar op een extra zwaar programma gezet en alles nog maar eens voorgeweekt. Wat een dag, wat een evenement. Toch balen dat er een kans van 1/3 was om door te gaan en dat ik er niet bij zat. Verdorie nog aan toe. In 2007 dan maar weer.

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog