dinsdag, april 19, 2005

Zondag houthockeydag

Zondagochtend om half 10 eerst naar Schiphol met een zwaar vermoeid hoofd. Bij Drachten zat ik al min of meer achter het stuur te knikkebollen, maar gelukkig wilde de dame achterin wat over tulpen en Nederland weten en zodoende kon ik mij toch nog een beetje wakker houden. Het eerste de beste tankstation na Schiphol heb ik dus ook maar vereerd met een bezoekje en een flinke bak koffie... Daarna door naar Nijverdal voor een uitwedstrijd in het o zo pittoreske dorpje. Ik was vroeg en nam dus een afslag eerder over de Holterberg waar ik er een sport van probeerde te maken, zo weinig mogelijk fietsers te raken. Mijn hemel, wat is het daar druk met wielrenners en mountainbikers... Bij het clubhuis van HCHN aangekomen bleek er nog niemand te zijn en moest een half uur wachten voordat ik daar eindelijk van de koffie kon genieten.
Vorig jaar was Florijan redelijk hard door deze gasten aangepakt (flink letsel en nog een bal tegen ook...) en het zou nu niet veel beter worden. HCHN kan eigenlijk niet hockeyen en moet het redelijk van het befaamde 4e klasse houthakkersspel hebben. Daarbij opgeteld een scheidsrechter die nooit een kaart had mogen krijgen en zwaar partijdig fluit (vraag de rest van de poul ook maar) en je krijgt een zware pot. Commentaar op de scheids werd scheldend (door hem) afgekapt, vriendelijke verzoekjes om hoe lang nog te spelen, werd steevast beantwoord met een "je hoort wel wanneer ik fluit" en nog meer van dit soort ongein. Dit zijn precies het soort mensen die je NOOIT op een hockeyveld mag zetten, want dit bederft de sport en het plezier. Wanneer iemand niet kan (goed) fluiten, goed dat kan voorkomen en accepteer je, maar grof en beledigend tegen de tegenstander en ontzettend partijdig kan gewoon niet... Kaart ontnemen die man. Concreet: ik kreeg geel voor een fysieke overtreding (de 2e in mijn hele hockeycarrière, want ik ben echt geen hakker) die dat wel was, maar zeker geen geel. Bas kreeg rood en we kregen geloof ik nog 3 groene kaarten. HCHN kreeg 1x groen... We hebben gewonnen met 2-3, maar vraag niet hoe en hoe bont en blauw we van het veld kwamen. Volgend jaar ben ik wel bondsscheids en speel ik niet meer, kan die idioot tenminste met pensioen...

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog