zondag, april 10, 2005

Delta Lloyd

Afgelopen vrijdag een networking game van Delta Lloyd in Amsterdam. Ik moest mij om 9 uur daar melden wat betekende dat ik om 6.15 uur met de trein moest!!!! Niet echt iets voor mij, dat vroege opstaan. Daar eerst een koffie en een kleine kennisquiz over DL gespeeld, daarna een introductie in de game en een lunch. Toen begon het spel pas echt en mochten we eerst een testronde spelen. Je speelde in koppels achter een laptop en je was een schakel in de wereld van de verzekeringen. Je had de onderdelen advies, verkoop, acceptatie polis, afhandeling polis en service en ik speelde de verkoop van de auto polis. Een leuk en onderhoudende game, hoewel we er niet echt achterkwamen hoe je nou het meest kon verdienen. Kennelijk hebben we 3x de verkeerde strategie gevolgd, want na de testronde waren we 10e en de 2 echte ronden daarna werden we 9e en 8ste. Wel progressie, maar niet genoeg voor een uiteindelijke finale plaats. Na de 3e ronde moest alles geteld en besproken worden en kregen de deelnemers een uitleg van het management trainee programma van DL wat op zich aardige mogelijkheden biedt, ware het niet dat de kansen om naar het buitenland te gaan (wat ik toch uiteindelijk wil) enigszins beperkt zijn. Toen onder het genot van een borrel op de 23ste etage de uitslag waarbij ik niet doorging naar de finale. Ik werd 6e en alleen de 1e 5 gingen door. Helaas pindakaas, maar toch een erg geslaagde en leuke dag en weer een beter inzicht gekregen in de wereld die verzekeren en Delta Lloyd heet.

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog