maandag, februari 06, 2006

IJsland

Met oud en nieuw ben ik 5 dagen op vakantie geweest naar IJsland. Ik wilde eerst naar Libanon of Syrie, maar de vluchten daarheen bleken uiteindelijk toch duurder dan begroot. Een low-cost vliegmaatschappij bood toen vluchten naar Reykjavik aan en aangezien ik toch nog niet in IJsland geweest was, waarom niet? :-)
Het voordeel van heengaan in de winter is dat alles er dan goedkoper is. Dat goedkoper moet je dan wel relatief zien, want het is er nogsteeds extreem duur. Het eten, onderdak, attracties etc kosten allemaal veel meer dan hier op het vasteland. Begrijpelijk, want ze moeten alles importeren, maar niet echt geweldig voor een student op vakantie. Daarom hebben we er ook maar 5 dagen van gemaakt, want anders was het niet te betalen. Het is een schitterend land, hoewel ik nog nooit zo weinig bomen heb gezien. Echt: er staan amper bomen op het eiland en ik durf te wedden dat je dagen rond kunt reizen zonder 1 boom te zien. Het winterse weer viel wel mee: het was wel koud, maar warmer dan in Nederland en er lag ook eigenlijk geen sneeuw. Wel hebben we alle weerstypen gezien: sneeuw, hagel, regen, ijs, zon, stormen, mist etc etc. Een geweldige ervaring om daar midden in een sneeuwstorm terecht te komen met helaas alleen een 2x2... :-) Je moet echt naar IJsland voor het natuurschoon, want voor de rest is daar weinig te zien, een enkele gallerie daargelaten. In de Blue Lagoon Xander de Buisonjee nog tegengekomen met een blonde schone, maar natuurlijk wel met rust gelaten. BNers zijn ook op vakantie en ik zou zelf ook niet willen dat iemand mij met domme vragen of opmerkingen kwam lastig vallen als ik van mijn vakantie aan het genieten was. Het was een leuke vakantie en ik moet zeker nog een ker terug in de zomer om walvissen te gaan spotten, maar pas als ik een Visa Gold Card heb...

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog