woensdag, oktober 26, 2005

Plagiaat

Ik zit al dagen in de UB voor zowel het studeren als het groter/beter maken van mijn scriptie. Boeken over huurlingen, de VN en peacekeepers liggen verspreid over tafel, ik ben in 4 boeken tegelijk bezig en heb bijna alle boeken over peacekeeping in de UB of in bezit of gereserveerd. Nu had ik een excerpt van mijn scriptie ingeleverd bij engels voor een eindopdracht daar. Krijg ik vandaag een email van mij docent dat ik op plagiaat betrapt ben en dat er een klacht naar de examencommissie gestuurd is. Blijkt dat hij op internet gezocht heeft en er een letterlijke tekst boven is komen drijven van wat ik ingeleverd heb.
Hij had de tekst gevonden op een website genaamd "Il Principe". Ik heb meteen maar even gebeld dat het hier om mijn weblog gaat en dat ik inderdaad een (licht veranderde) versie op mijn engelse blog had gezet. Gelukkig nu niet uitgesloten van het vak, want dat zou zonde zijn geweest. Ik pas dus nu wel op met wat ik post! :-)

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog