maandag, september 13, 2004

Weekend

Afgelopen dagen was Christina (velen wel bekend) even overgekomen uit Athene (waar zij op de Duitse Ambassade precies hetzelfde doet als ik) om mij (en natuurlijk Albaniƫ) te bezoeken. Een autootje gehuurd (wat hier toch nog enigszins vreemd is) en 1-dags uitstapjes gemaakt vanuit Tirana. Donderdag eerst de stad laten zien en ook zelf de gelegenheid maar aangegrepen om het
historisch museum te bekijken (waar speciaal voor ons het licht werd aangedaan). Vrijdag naar Kruja (wat Chinese taferelen oplevert m.b.t. de verkoop van souvernirs!) en Shkoder (erg leuk kasteel, alleen van bordjes hebben ze nog nooit gehoord). Zaterdag naar Elbasan (staat in de WHO-top 10 van meest vervuilde plekken op aarde), waar we de raampjes dicht hielden en snel doorreden, maar de route erheen is schitterend. Van Elbasan verder naar het meer van Ohrid, waar we op een steiger in het meer genoten van een late lunch. Schitterende omgeving daar, jammer dat de weg erheen een ramp is (zoals vele wegen in Albaniƫ trouwens) en terug via Durres waar ik het presteerde om verkeerd te rijden (en geloof me: dat overkomt mij eigenlijk nooit). Zondag vloog Christina weer terug en na kort gebakkeleid te hebben met een douane official die mijn pasje niet begreep (is toch echt in het Albanees opgesteld), kon ik haar nog uitzwaaien. Daarna de auto bij het zwembad geparkeerd en mijn verplichte weekend-baantjes getrokken en de kranten van de week daarvoor gelezen. Nu wacht het echte en zware (lol) leven weer!

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog