woensdag, augustus 11, 2004

Komkommertijd / Duits?

Het is weer komkommertijd, wat betekent dat er eigenlijk geen nieuws is, maar dat er toch wat geschreven moet worden en dus de meest onoriginele en idiote verhalen naar boven komen. Zo ook het volgende. Gisteravond stond ik onder de douche toen opeens de deurbel ging. Nu weten niet veel mensen waar ik woon, laat staan ik zelf. Even een korte zijsprong: door de wildgroei aan gebouwen in Tirana is de gemeentelijke administratie nog niet zover dat ze alle nieuwe straten en huizen van een naam/nummer hebben kunnen voorzien. Mijn gebouw is daarvan ook zo'n heerlijk voorbeeld. Ik heb geen idee hoe de straat (of steeg) heet waar ik woon, alleen dat het de 10e verdieping is en dan links af. Brievenbussen heb ik in het hele land nog NIET gezien! Ik wil dus ook niet weten hoe de post hier werkt. Volgende zijsprong: wie mij post wil sturen: zie onderaan. Maar goed, als iemand aanbelt op de hoogste verdieping kan hij/zij zich moeilijk vergissen, dus ik spring uit bad, sla een handdoek om en loop naar de deur. Doe open en zie een voor mij onbekende man en een klein meisje voor mij staan, duidelijk bij het verkeerde appartement. Zij hebben het ook door, dan verontschuldigd de man zich in perfect Duits en ze lopen naar beneden. Ik sta perplex: zie ik er zo Duits uit?

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog