vrijdag, juli 30, 2004

Woensdag

Afgelopen woensdag naar de presentatie van de Olympische ploeg van Albanië geweest. Het zijn van die dingen waar je als ambassade altijd een uitnodiging voor krijgt. Cas en Marleen wilden niet, dus dan krijg ik het doorgeschoven. Heb dus nog een Duitser uitgenodigd en met de auto van paps naar het "Palace de Brigades". We waren natuurlijk veel te vroeg, maar na een uitgebreide bom-controle (spiegels onder de auto etc) en enige onenigheid tussen de bewakers of ze nu wel of niet een pasje van mij wilden zien, waren we binnen. Het gebouw wordt gebruikt als ontvangst en residentie voor de president als er hoge buitenlandse gasten op bezoek zijn. Zoiets als het paleis op de Dam van onze koningin. De presidentiële garde in strakke rode pakjes houden de deur voor je open en je treedt zo de 19e eeuw binnen met kroonluchters, schilderijen, tapijten etc. De presentatie zelf was niet echt bijzonder: er worden maar 4 atleten uitgezonden voor het zwemmen, gewichtheffen en worstelen(waar ze wel erg goed in zijn) en hardlopen.
Gezellig gekletst met de wetenschappelijk attaché van de Italianen die de beheerster van het gebouw kent. Met een beetje geluk kunnen we volgende week nog een rondleiding krijgen. De hoeveelheid hapjes die gereed stonden was immens en nog geen kwart ervan werd opgegeten. Vraag me af wat ze met de rest hebben gedaan... Bij het weggaan nog weer een relatiegeschenk gekregen: een cap en een T-shirt. Ik denk dat ik hier met een hele nieuwe garderobe wegga! :)

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog