vrijdag, juli 30, 2004

Euh....

Gisteravond al mijn spullen gepakt en verhuisd naar mijn nieuwe kantoortje. Ik moest weg want maandag komt de nieuwe HAZ en ik zat in haar kantoor. Nu deel ik samen met Marleen een (erg grote) kamer, hoewel ik misschien woensdag alweer verhuis. Het was hier wel een beetje behelpen want het was hier niet op ingericht. Het is aan mijn kant dus ook redelijk kaal omdat het eigenlijk als opslag gebruikt werd door de visum-afdeling. Er zit een kans in dat ik woensdag alweer verhuis naar de kamer van de ambassadeur. Het is boven toch wat leuker en heb ik mijn eigen kantoor(je) en spulletjes. Het was niet mijn idee, maar heb er ook absoluut geen bezwaar tegen. :)
Vanaf morgen met mijn ouders op stap richting het zuiden. Aangezien er nu een auto is kan ik eindelijk wat van het land gaan verkennen en heb maandag en dinsdag dus vrijgenomen. We gaan naar Sarande, Butrint, Gjirokaster en nog wat andere plaatsen. Beetje cultuur snuiven en genieten van het landschap. Voor mijn ouders was het wel even een cultuurschok toen ze hier aankwamen. Vuilnis overal, wegen die het woord wegen niet waard zijn, stof overal, huizen die zelfs in de Bijlmer niet geaccepteerd zouden worden, 95% van de auto's Mercedes en regen... Ze hebben het slechte weer uit NL meegebracht, want het was de afgelopen weken heerlijk (hoewel misschien iets te heet) en nu wisselvallig. Hopelijk blijft het het weekend een beetje goed, maar in het zuiden schijnt het nog prima te zijn, dus dat ziet er veel belovend uit. Geen idee tot wanneer mijn ouders blijven; ze wonen wonen dan wel bij mij in, maar hebben een eigen slaap- en badkamer en ben overdag aan het werk en 's avonds vaak nog weg, dus zie ze niet heel veel. Het is dan ook niet per se een familie bezoekje, maar voor hun gewoon vakantie. Hopelijk komen er nog wat kennissen/vrienden op bezoek want dit land is zeker de moeite waard. Je moet wel accepteren dat het niet is zoals thuis, maar als je dat doet kun je hier een geweldige tijd hebben. Genoeg te zien, mooie stranden, goedkoper dan in NL en heerlijk weer. Wat wil je nog meer?

1 Comments:

At 04 januari, 2006 19:14, Anonymous Anoniem said...

Excellent, that was really well explained and helpful

 

Een reactie posten

<< Home

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog