donderdag, juni 03, 2004

De Tijd Gaat Snel

Net weer tentamen gehad en voel me nu toch weer een stukje minder. Waarom? Een van de surveillanten die aanwezig was bij het tentamen zat samen met mij in het eerste jaar en we liepen dezelfde werkgroepen... Op zo'n moment voel je je toch een stukje minder dan de rest en probeer je het liefst zijn blik te ontwijken en zelf te verhinderen dat hij jou ziet. Ik moet toegeven: ik zat dan ook al voor de 12e keer bij dit tentmanen en inderdaad, tot nu toe nogsteeds niet gehaald. Privaatrecht is zo'n vak waar ik absoluut niks mee kan: cursussen, uittreksels, wel of geen colleges volgen, gesprekjes en weet ik wat nog meer; het schijnt allemaal niet te helpen. Het ligt me totaal niet en heel eerlijk: het interesseert mij ook absoluut niet, maar het is verplicht dus je doet je best. Je kijkt om je heen en je weet dat de helft van alle 19-jarigen die daar zitten het allemaal wel in de 1e keer zullen halen en je moet zelf maar afwachten of het deze keer lukt. Ik word duidelijk te oud om te studeren. Dat merkte ik eigenlijk al aan het begin van het collegejaar, net terug van een bestuursjaar bij ELSA in Duitsland en dan kom je in de kantine van de Harmonie: veel onbekende gezichten, veel jong grut en weinig mensen waar je even je koffie mee kunt drinken. Vrienden om mij heen studeren af of werken al en ik zit nog steeds op een 1e-jaars vak te zwoegen. Niet dat ik het anders had willen doen trouwens, nou ja, misschien had ik in de 1e twee jaar wat harder kunnen studeren, maar bij sommige vakken helpt gewoon niets. Ook al het bestuurswerk, hoe frustrerend soms ook geweest, had ik niet willen missen. Ik heb er toch veel van geleerd, mooie reisjes gemaakt en leuke contacten/vrienden mee opgedaan. De tijd is nu wel gekomen om eens af te studeren: punten komen wel binnen, stage voor komende zomer staat, scriptie-onderwerp staat ook min of meer, toekomstplannen zijn duidelijk, CV heb ik; nu alleen nu mijn P...
Ik ga maar weer eens aan het werk, beetje een conferentie organiseren, want dat ben ik dan wel weer: een student-assistent bij Europees Recht zonder P, een unicum waarschijnlijk. Oh ja, ik heb er maar "niet nakijken" op gezet.

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog