woensdag, juni 02, 2004

De Eerste Dag Van Mijn Bestaan

In navolging van een oud-collega van mij, heb ik mij nu ook toegelegd op het hebben van een Blog en de daarbij behorende verplichtingen als updates, posts etc. Geen idee of ik dit vol ga houden, maar vooruitkijkende naar mijn stage van komende zomer, leek mij dit wel een leuke manier om mijn ervaringen en belevenissen te melden aan de buitenwacht.
Erg literair onderlegd ben ik niet, hoewel ik dat af en toe wel pretendeer. Op het ogenblik lees ik dan ook "De Heerser" van Macchiavelli. Gekregen van iemand met meer levenservaring en literaire onderbouwing dan ik, dus hij zal er wel een bedoeling mee gehad hebben... Ik neig dan ook wel enigszins naar het dominate en arrogante toe, dat klopt, maar echt vervelend of onderdrukkend ben ik niet. Maar goed, misschien is het toch nog een idee om minister-president te worden: als ik zo zie wat JP de hele dag doet, denk ik "dat kan ik ook". Vergeef me deze politiek getinde uitspraak, maar zeg nou zelf... Nederland slaat op het internationale (en trouwens ook het nationale) weer een modderfiguur met deze man. Hij zal wel lief en gezellig bij zijn familie zijn (was dat niet de hoeksteen van de samenleving?), maar een sterke leider is het niet. Geef mij maar Bolk. Je kunt over die mannen zeggen wat je wilt, maar een sterke persoonlijkheid is het zeker. Iemand die je rustig tegenover Berlusconi of Bush zou kunnen zetten en met zo'n heerlijk accent!
Het moet niet een al te politiek gezwam hier worden, dus dit hebben we dan ook weer gehad. Ik moet verder met leren: 13 tentamens in 4 weken. Ik ben gek...

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog