donderdag, juni 16, 2005

Mystery Shopping

Misschien voor sommigen een verrassing, maar ik ben mystery shopper. "Euh, wat is dat?" zullen sommigen vragen, nou dan doe je je voor als gewone klant, maar let je op alle dingen die er in een winkel gebeuren en stel je bepaalde vragen om te kijken hoe de verkopers reageren. Dit soort werk wordt voornamelijk door hoofdkantoren gebruikt om te kijken hoe de service bij de locale vestigingen is. Zo heb ik al 3x een telefoonwinkel mogen bezoeken met idiote vragen over een pre-paid kaart... Vandaag was tussen het leren door even een bouwmarkt aan de beurt (ik doe er 6). Ik had zelf deze vestiging nog nooit bezocht en schrok even van de grootte ervan. Mijn hemel wat een jetzer van een winkel. Ik heb dus over het gehele bezoek: Mystery Visit + Internal Audit (da's meteen daarna, maar dan vertel ik dat ik de boel kom controleren) iets meert dan 2 uur gedaan... Dat was erg lang en vermoeiend. Het feit dat het erg warm was vanmiddag speelde natuurlijk ook een rol. Ik was blij dat de vestigingsmanager mij een fris na afloop aanbood en dat het werk zo goed betaalt. :)

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog