vrijdag, februari 25, 2005

Sideways

Zoals al in mijn vorige post vermeld heb ik gisternacht nog een film gekeken. De titel maakt al duidelijk welke film dat was. Ik moet zeggen dat het een van de beste films was die ik de afgelopen tijd heb gezien. Geen actie, geen avontuur, geen explosies en geen moeilijk verhaal. Ik las dat de film in de VS een nieuwe rage/hype/impuls heeft gegeven aan de wijnindustrie en verkopen.
De verhaallijn in het kort: twee vrienden waarvan er één gaat trouwen gaan een week voor het huwelijk nog een keer samen op pad en vertrekken naar het Califonische wijngebied. De een wil een leuke week hebben, is enigszins vrouwschuw en een loser, de aanstaande bruidegom wil het ook leuk hebben, maar wil ook nog eens met een andere vrouw naar bed. De conflicten, grappige situaties en romances die dat met zich meebrengt, krijg je in de film te zien. De vaart zit er goed in, hoewel het af en toe blijft steken en de personages zitten goed in elkaar.
In de film krijg je les in wijnmaken, -proeven en -historie. Kortom, je leert veel over wijn in de 2 uur die de film duurt en dat (mede met de mystiek/glamour die wijn nogsteeds heeft en door de film wordt uitgedragen) heeft voor flink verkoopstijgingen van wijn in de VS gezorgd. Of dat zover zal komen in Nederland betwijfel ik, maar een leuke en onderhoudende film is het zeker.

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog