vrijdag, februari 25, 2005

Magere Hein

Ik weet dat het laat is en dat ik allang in bed had moeten liggen ivm met college morgen, maar heb wel wat anders aan mijn hoofd en heb nog maar een filmpje gekeken, maar daarover morgen denk ik meer.
Voor diegenen die mij in hun MSN lijst hebben staan zal het volgende geen nieuws zijn: gisteren, 24 februari, is mijn oma overleden. Na Verdonk, is nu ook Van Delden door de man met de zeis gehaald en meegenomen. Hij schijnt ons de afgelopen maanden wel te moeten hebben en de spoeling wordt dun zo. Alleen opa Verdonk is nu nog over en dan begint de volgende generatie. Het kan raar en snel lopen.
Twee weken geleden is ze gevallen en moest met kneuzingen, bloeduitstoringen en een breuk naar het ziekenhuis en daar is ze eigenlijk nooit meer van hersteld. Het nam de laatste jaren al wel mentaal af; ze was nog wel bij, maar vergat dingen en begon steeds meer in herhaling te vallen. Aan het begin van deze week werd het verval duidelijk en ben ik nog even wezen kijken. Meer dan de ademhaling was er niet meer te horen, met de ogen dicht en ingevallen gezicht. Kan niet zeggen dat ik haar zo zal herinneren, maar het is toch goed dat ik nog even geweest ben. Ze was gewoon op, 94 en af. Het kan zo gaan, het kan anders gaan. Ik weet niet of ze geleden heeft, maar ik geloof het niet.
Vanochtend het telefoontje van mijn vader en voordat hij wat zei, wist ik eigenlijk al hoe laat het was, aangezien er anders nooit zo vroeg gebeld wordt. Ik was blij dat ik vanmiddag even alles van me af kon zetten en even lekker kon trainen. Heb niks tegen de kids gezegd en geloof ook niet dat het te merken was, maar het liep gewoon lekker en niemand deed erg vervelend (dat kan bij die groepen nog wel eens anders zijn). Even heerlijk die ballen slaan en zo de agressie, moedeloosheid en meer van dat soort woorden kwijtraken.
Ga morgen maar even naar huis, even kijken hoe ze erbij ligt en dan weer snel terug in de beschermde omgeving van mijn appartementje.
Maandag is de crematie, bezoek is welkom. Geen idee wat verder nog te zeggen.

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog