zondag, maart 12, 2006

BestGraduates-hoax

Vorige week zaterdag was de Carrièrebeurs in de RAI. Opzich geen evenement waar ik zelf heen zou gaan, aangezien ik wel redelijk weet welke kant ik opwil en ik mezelf niet zo nodig hoef te verkopen aan alle bedrijven daar. Maar tegelijk werd de 3e selectieronde van de BestGraduates daar gehouden. Een soort businesscourse voor de beste studenten van alle richtingen in Nederland. Ik had mij aangemeld en was door de 1e 2 ronden gekomen en tijdens de beurs zouden er gesprekken met bedrijven zijn (soort assessments) om door te gaan naar de 4 ronde. Daar aangekomen bleek dat er van de 300 CVs (de overgebleven kandidaten) 10 tot 15% was doorgestuurd aan de deelnemende bedrijven (KLM, BCG, Heineken etc). Deze mensen hadden daarbij meestal ook nog gesprekken gekregen bij die bedrijven. De rest van de groep (het grootste gedeelte dus) moest zelf nog maar een gesprek zien los te weken bij een (of meerdere) bedrijf... Een onmogelijke opgave dus aangezien het grootste gedeelte van alle gesprekstijden al vol zat. Ik kwam er toevallig een bekende tegen die recruiter is bij 1 van die bedrijven en die bevestigde dat.
Dan kom je dus de eerste ronden door, je betaalt een treinkaartje naar Amsterdam en neemt de eerste trein die je überhaupt kunt nemen en dan krijg je dit... Oneerlijke concurrentie noem ik dat en een publiciteitsstunt voor de beurs. Één grote hoax en erg jammer. Doe ik dus nooit meer aan mee. De kansen om gewoon bij een bedrijf naar binnen te komen bij een businesscourse zijn groter. Maar zat toch wel weer mooi bij de laatste 300 van NL! ;-)

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog