woensdag, juni 29, 2005

OVSE Missie

Goed, vandaag dus naar DenHaag geweest en eindelijk mijn tickets, papieren en geld gekregen. Doordat ik contact had met degene die van het departement WB verantwoordelijk is voor de uitzending, wist ik dat we morgen pas om 23.55 aan zouden komen in Tirana, maar gelukkig heb ik nu ook de vertrek tijden etc. Ik vertrek dus morgen om 20.05 vanaf Schiphol met een of andere vage charter/budget maatschappij naar Wenen om vanaf daar door te vliegen naar Tirana. De andere vluchten die op fatsoenlijke tijden vliegen zaten allemaal al vol, omdat het ministerie zo laat boekte.
We zijn met een groepje van 8 waarvan ik veruit de benjamin ben. Bijna allemaal hebben ze al waarnemersmissies uitgevoerd in Kosovo, Bosnië, Servië, Rusland en weet ik waar. Het enige voordeel wat ik dan heb is dat ik Albanië een beetje ken en wat meer achtergrond-informatie van de situatie heb. Maar goed, je moet eens beginnen, want anders leer je het nooit en kom je nooit in de pool van BZ (waar ik overigens wel voor gesolliciteerd heb). Ik ben benieuwd. Ben vooral benieuwd naar waar ik heen zal moeten. Er schijnen meer dan 4000 stembureau's te zijn en er zijn maar 400 waarnemers, dus zal wel druk worden.
Ik overnacht bij Cas, wat mij dus weer wat geld uitspaard, wat ik dan weer voor mezelf kan gebruiken. Moet er natuurlijk geen verlies op lijden. :) Ik zal proberen om wat te schrijven tijdens mijn tijd daar, maar afhankelijk van waar ik zit, zal ik misschien geen internet hebben. Jullie merken het wel. De 6e kom ik om 19.20 aan op Schiphol, dus als iemand zich geroepen voelt mij op te halen...

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog