zaterdag, augustus 06, 2005

Back to NYC

Nou eindelijk na veel omzwervingen weer terug in NY. Het kamp is voorbij, de meiden vele ervaringen en foto's rijker (net als ik trouwens) en het gewone leven gaat door. Het was een geweldige week met veel, heel veel hockey, conditietrainigen, weinig slaap, prima eten, leuke avondactiviteiten en veel nieuwe vrienden.

Het was een prachtige omgeving waar het camp lag, met een meertje ernaast en op een mooie heuvel. Het enige wat ik op de hele week heb aan te merken is dat we op GRAS speelden, in plaats van op kunstrgras of watervelden zoals in Nederland en de rest van Europa... Het niveau is daardoor zoiezo al wat lager en ik moet zeggen dat ik nou niet super speel op gras. Er waren meiden bij die zeker net zo goed en soms zelfs beter speelden dan ik... Wel leuk om weer eens te doen, maar ik moet er niet aan denken dat ik hierop nog een competitie zou moeten spelen.

De staf bestond uit grotendeels amerikanen (speelsters uit het team van de organisator), 3 spanjaarden, 3 engelsen, 1 australische en mijzelf. Het was een drukke en erg vermoeiende week, maar zeker de moeite waard en voor herhaling vatbaar.

Het programma bestond grofweg uit om 7uur ontbijten, conditietrainingen, training, 3v3 wedstrijdjes, lunch, conditietraining, master skills sessies (soort training), 7v7 wedstrijdjes, avondeten, world cup wedstrijden (11v11). Alle trainers waren verantwoordelijk voor 1 trainingsgroep en 1 wedstijdgroep, zodat je dus 2 verschillende groepen had van ongeveer 12 meiden per groep. In totaal waren er ongeveer 150 meiden in de leeftijd van 11 tot 17. Ik had de wat oudere groepen en trainde Navy en coachtste Holland (hoe toevallig :). Beide erg leuke groepen en we hebben veel lol gehad. De heren onder ons (2 spanjaarden, 1 engelsman en ik) hadden natuurlijk alle aandacht omdat wij de enige mannen op het camp waren. Dit werd nog eens extra verstrekt door het feit dast veel meiden van een all-girls-school kwamen. :) De nodige liefdesbetuigingen, omhelzingen en wat nog niet meer hebben wij deze week moeten ondergaan. Borja en James waren zelf zo populair dat ze een T-shirt kregen met "Ik hou van" en "Wil je met mij trouwen?" Bij mij bleef het gelukkig bij een aubade! ;)

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog