vrijdag, juli 29, 2005

De VS

Goed, even een korte post vanuit een hotel bij het vliegveld van Detroit. Vanaf hier zal ik morgen naar het vliegveld gaan, alwaar een busje van het kamp de coaches (die morgen per vliegtuig aankomen) zal oppikken en naar het Sauk Valley Resort brengen.

De vlucht naar de VS was prima. Ik had bij nog mijn stoel opgegeven omdat de vlucht overboekt was, maar het bleek toch niet nodig. Ik had geen haast, dus had dat makkelijk kunnen doen, zeker omdat je er nog een flink bedrag aan cash aan overhoudt. Tijdens de vlucht wat gelezen, gegeten en flms gekeken. Verder een doodnormale vlucht. Aangekomen op JFK waren de controle en douane faciliteiten een eitje. Ik had gedacht dat ze mij vanwege de hockeysticks misschien apart zouden nemen, maar niks, kon meteen overal doorlopen. De bus maar de stad in genomen, omdat het was goedkoper (maar o zo veel langzamer) was dan een taxi. Mooi hotel, centraal gelegen en prima kamer. Eerst even afgesproken met mijn toekomstige huurbaas en hem 100$ deposit gegeven, zodat hij zeker weet dat ik kom. Het is een engelse acteur die voornamelijk in het theater speelt en samen met zijn vrouw een appartementje heeft met nog wat ruimte. Daarna naar Penn Station gelopen om daar mijn treintickets op te halen. Toen nog iets gegeten en naar bed.

De drukte hier in de VS is immens: er gebeurt steeds wat, overal mensen, iedereen heeft haast en ze zijn zo onverschillig als de pest. Ik ben al op het Empire State Bulding geweest, voor ik met de trein naar Detroit zou vertrekken. Ook even Times Square bekeken, het Rockefeller Center, de St. Patrick's Church en wat andere straatjes afgelopen. Het blijft veel lopen en goed opletten. Opzich is NY simpel qua straten, maar je moet wel weten waar je bent. :) De trein was prima, al slaap ik nooit echt geweldig op slaapstoelen. In de dinercar van de trein, moest ik wel 50min wachten tot eindelijk eens mijn bestelling werd opgenomen, maar daarna ging het snel. Er zat nog een groe meiden in de trein opwe naar een hockeykamp in Iowa. Was wel grappig, want die stapten in op een tussenstation en ik stond met 2 andere NLers buiten (je vindt ze ook overal) en heb maar even gevraagd waar ze heengingen. Krijg je wel een raar gezicht terug. :)

Goed, er willen meer mensen achter deze pc, dus ik sluit maar even af. Ik heb ook een mobielnr hier, maar weet het nr niet uit mijn hoofd. Heb toch maar een prepaid gekocht. :)

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog