donderdag, juli 21, 2005

Russische bruiloft

Toch nog even een postje over het weekend, want dat was er natuurlijk eentje om niet te vergeten! Een bruiloft in Duitsland is opzich al een happening, omdat ik nou niet echt zwem in de vrienden die al gaan trouwen (behalve in het buitenland, waar ik er in Georgiƫ al 1 gemist heb) en omdat dit een Russische bruiloft was.
De trouwerij was in de kerk van Alzey, een uurtje van Heidelberg en door fout te rijden, kwamen we om 13.05 pas aan bij de kerk, terwijl de plechtigheid om 13uur zou beginnen. De nachtmerrie van elke bruiloftsgast (hoewel het nog erger is als je een van de "gelukkigen" bent die gaat trouwen), maar gelukkig moest het bruidspaar nog binnen komen. Natuurlijk zagen ze er beide stralend en schitterend uit (deze idioot had wel een toestel mee, maar in zijn koffer laten zitten) en het was een mooie plechtigheid met veel gezang (een duitse liedbundel is nog wel te doen). Het feest was in een feesthal 10min rijden buiten de stad alwaar deze idioot bijna een 2e blunder beging door de deur voor de bruid te willen openhouden. Ik ben nog nooit zo rood geweest (ter verdediging: iemand zei dat ik de deur maar moest open doen)... Nu kwam alleen het jammere aan het geheel: hoewel het bruidspaar beide in Duitsland woont, zijn zij van origine Russisch. De MC en alle toespraken waren dus ook alle in het Russisch en helaas was mijn Russisch weer wat ingezakt... :-) Gelukkig was er veel en lekker te eten, vloeide de wodka en champagne rijkelijk (kenners weten hoe ik mij dan kan vermaken...) en werd en veel en uitbundig gedanst (kenners weten hoe ik mij dan kan misdragen...).
Behalve envelopjes voor de huwelijksreis, werd er verder door familie en vrienden tot in den treure gecollecteerd voor het bruidspaar door een bruidsschoen te jatten en deze dan terug te moeten kopen door de aanwezige gasten; babysokjes, waar je naar believen voor een jongen of meisje geld in kon stoppen etc etc. Een tip dus als je naar een Russische bruiloft gaat: neem flink wat geld mee! Leuk was het wel. :-)

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog