donderdag, september 30, 2004

Vertrek

Beste Bert,

Ik mis je ook, maar toch vertrek ik uit dit verre land met enige weemoed en pijn in mijn hart. Het land is namelijk zo schitterend, de mensen zo vriendelijk en de processen die hier spelen zo interessant dat ik eigenlijk niet weg zou willen. Tevens is het "grote mensenleven" dan echt voorbij en moet ik mij weer studentikoos en ballerig gaan gedragen (mijn spencers doen het goed hier... :). Het geeft wel weer een extra stimulans om snel af te studeren en aan het werk te gaan. Gezien het werk wat ik hier gedaan heb en de resultaten daarvan denk ik wel dat ik geschikt ben voor het soort werk, maar daar moet t.z.t. de selectiecommissie nog van overtuigd worden... Zo niet, nog geen idee wat ik dan ga doen, maar het zal zeker wel wat in het buitenland worden. We zien wel wat het wordt en zolang het werk leuk is en ik me thuis voel zul je mij niet horen klagen.
Tijdens deze 3 maanden heb ik genoeg meegemaakt om te zeggen: "ja dat wil ik ook!", hoewel natuurlijk zoals bij elke baan er dingen tussen zitten waarvan je het nut niet inziet. Het waren wel drie ontzettend leerzame maanden, waarin ik veel heb geleerd over diplomatieke processen, afkortingen (van S, R, M, DGIS en FEZ tot plv.GO, HBV, SEED, CARDS en NSSED), ontwikkelingssamenwerking, het algemene werk op een ambassade en het leven in het buitenland als expat (wat totaal anders is dan mijn jaar als "expat" in Duitsland).
Rijk ben ik van dit "uitstapje" zeker niet geworden, eerder arm, maar een ervaring en knowledge rijker (oei, wat een lelijke standaard zin). Toch verlang ik ook naar mijn bank, mijn bed, mijn video's en wat andere kleding! Het hockey hier was ook geweldig en heb mij super vermaakt op de kleine veldjes met een internationaal gezelschap, maar een echte wedstrijd (komende zondag al) is natuurlijk ook niet te versmaden.
Tot zo ver. Ik ga naar huis, verkleden, nog wat laatste geld pinnen om mijn huur van deze maand te betalen en dan om 8uur mijn afscheidsfeestje op de residentie. Het ging snel, te snel gewoon, maar om met Youp te eindigen: het leven is wel leuk!

Leander

-----Original Message-----
From: L.B. Smit
Sent: Thursday, September 30, 2004 2:39 PM
To: Delden, Leander-van
Subject:

Het zal wel een van mijn laatste mails worden naar jou in Albaniƫ. Enerzijds stemt dat tot droefheid. Een bewogen periode in onze emailrelatie komt hiermee tot een einde. Anderzijds ben ik ook wel weer blij dat je straks weer hier rondhuppelt. Arnoud is al weken in extase, omdat je terugkomt. En ik vind het eigenlijk ook best okee.

De reden van deze mail: ik wens je een behouden vaart (door de lucht weliswaar) a.s. zaterdag. En wil je Elga en Nelleke een flinke afscheidszoen van me geven?

Ik sluit af.

Ik hoop je binnen afzienbare tijd weer te spreken.

je B.

My personal world map

Visited Countries
Visited Countries Map from TravelBlog